Wedstrijdverslag Herning (DK)

Vrijdagavond rond half acht ingestapt langs de N242 te Waarland voor de reis naar Herning.
Onderweg, bij het viaduct Friesche Palen stond een fan op klompen ons uit te zwaaien (fijne vakantie Mike)!

 

We probeerden de regenwolken in Nederland van ons af te schudden, wat aardig leek te lukken want in Duitsland was het mooi weer. Tot diep in de nacht doorgereden, 40 km voor de Deense grens zijn we gestopt voor ons laatste biertje en ons mandje ingedoken. Volgende morgen 12:00 uur aangekomen in een regenachtig Herning, het terrein was alleen toegankelijk met behulp van een sleeptrekker. Plaats 68 was voor ons bestemd, met de ervaring van vorig jaar leek ons dit geen goede optie want dit was ongeveer het laagste punt op het terrein en hier stond toen ca.30 cm water. Na enig overleg met de organisatie, stonden we om 13:00 uur op een betere plaats. De weersverwachting ter plaatse was dat het om 14:00 uur droog zou worden. Na uitladen bleek het moeilijk een sleeptractor te krijgen om de Giant onder de luifel te zetten, maar Joost wist hier wel raad op en regelde zelf een tractor.

In de loop van de middag brak het zonnetje door en werd het verder een mooie dag.
Omdat Bas niet mee was, werd de teamindeling iets aangepast, Grote Peter nam de taak van Bas over, Peter E nam de Gator met aan- en afkoppelen van de luchtslang over en Joost ging stokken en vond tussendoor ook nog tijd om een filmpje te schieten, alleen Hans moest zijn eigen taak, driver van de Giant, uitvoeren.

Afgelopen week zijn er andere banden onder de Giant gemonteerd waar nog wat extra aandacht aan besteed was met behulp van gereedschap van sponsor Bega Special Tools. Zouden we hiermee van het  “groei” probleem af zijn???

Er werd gereden met de nieuwe Duitse Red Shadow 3e edition , welke wij als een zeer goede sleepwagen hebben ervaren.
Na kwalificatie stonden we met 7 tractoren in de finale waarvan er 6 van start gingen. Tot nu geen klachten over de banden en werd er besloten niets aan de balans te veranderen. Ook onze finalerun leek goed uit te vallen, geen groeiende banden en een goede balans resulteerde in een afstand van 92,02 meter welke goed was voor een mooie 3e plaats op het podium.
Na het volkslied werd er vrolijk met de champagne gesproeid.

Results Eurocup 4.5T Modified - Herning (DK)

Na veel “duw en trekwerk door de modder” werd de Giant  na de wedstrijd ingeladen en hebben we met onze medepullers nog van een paar versnaperingen genoten. De volgende dag, na  een verfrissende douche, de luifel en resterende spulletjes ingepakt om rond 14:00 uur wederom door een sleeptractor van het terrein getrokken te worden. Onderweg besloten we om toch maar in een keer door te rijden naar huis, na 2 nachten in een bus met mannen is het wel weer genoeg geweest.