Loerbeek 2019

Afgelopen week is het differentieel gecontroleerd. We willen, met een aantal wedstrijden achter elkaar, niet voor verrassingen komen te staan. Ook zat er lucht in het stuursysteem zodat deze nagezien moest worden voordat de Argos Oil Whispering Giant stuurloos zou worden.

De banden kunnen, hebben we afgelopen jaren wel ontdekt, heel anders in verschillende klassen reageren. Vandaar ook, dat we vaak een extra set meenemen als we op één wedstrijd in twee klassen rijden.
In Fuchtorf had Hans in de Heavy Modified geen goede run met de nieuwe Pro Puller banden, maar in de Modified moesten deze nog getest worden. Vandaar dat deze week de Pro Puller banden onder de Modified ingestelde tractor gezet zijn. Hiermee kon belangrijke data in Loerbeek vergaard worden.

Een lekker tractorpulling weertje in Loerbeek en een relaxed gevoel omdat ook deze wedstrijd geen ombouw op de planning stond voor ons team.
De Modified reed als tweede klasse en we stonden derde op de startlijst. Omdat we al zagen dat onze voorgangers naar links leken te trekken besloten wij wat rechts van het midden te beginnen.
Maar kort na de start begon de rechterband te groeien en al springend kwamen we al snel richting de rechter zijlijn. We konden door het bokken niet genoeg corrigeren om diskwalificatie te voorkomen, met een 8e plaats tot gevolg. Ook voor het klassement is dit voor ons team een stap terug. Met een 5e plek in het klassement wordt het de volgende wedstrijden stevig aanpoten, om aansluiting in de kop niet te verliezen.

Na 2 runs, in de Heavy Modified en de Modified, is de conclusie dat aankomende week nog wat werk aan staat te komen. De Pro Puller banden zijn nog niet helemaal wedstrijdklaar en zullen nog wel wat aandacht nodig hebben. Hier hebben we nog twee weken voor, omdat Hans tevreden was over de Alliance banden in de Heavy Modified en die klasse voor volgend weekend op de kalender staat.
volgende wedstrijd:
Eurocup : 1 juni Frankrijk (Bernay)
Grand National : 8 juni Stroe