Klaar voor seizoen 2019

Het voorjaar is inmiddels al lekker ingezet en de eerste Tractor Pulling wedstrijd voor ons is dit weekend in Fuchtorf. Zoals vele teams hebben ook de Argos Oil Whispering Giant teamleden de winter niet stil gezeten. Op Facebook kwam het één en ander al voorbij, maar als je alles op een rijtje gaat zetten, dan blijkt het seizoen zonder wedstrijden net zo druk als het wedstrijdseizoen zelf.
En dit allemaal ook weer dankzij de vele sponsoren die ons in alle vormen bijgestaan hebben.

In oktober begonnen de teamleden met het ontmantelen van de tractor, zodat het frame opnieuw in de verf gezet kon worden, met dank aan garage Co Borst BV, www.coborst.nl
die het spuitwerk op zich heeft genomen.

De achteras is gereviseerd, met gebruik van onderdelen gesponsord door Anema, www.anema.nl en in de nieuwe velgen zijn gaten geboord voor de parkers t.b.v. voorkomen van het slippen van de banden in de velgen.

Er heeft een diepgaand onderzoek plaatsgevonden naar de oorzaak van motoruitval tijdens een paar Modified runs. Dat een sensor een sein gaf op overspeed was al duidelijk, maar waarom dit gebeurde moest onderschept worden. Op dit moment is het vermoeden dat de gevoeligheid van de sensor zorgt dat er pieken op het signaal voorkomen, waardoor er overspeed gemeld wordt.
Er is een tweede sensor ingebouwd zodat we kunnen overschakelen als er een verdenking op een sensor is. Daarnaast is er een aanpassing gedaan om het signaal van de motoren te filteren.

Niet alleen de tractor, maar ook de aanhanger heeft een opknapbeurt gehad. De aanhanger heeft het zwaar te verduren achter de bus, omdat hij erg 'hangt'. Met als gevolg dat ouderdom van de opbouw zichtbaar werd. De aanhanger is leeggehaald en voorzien van nieuwe beplating aan de binnenkant, met dank aan Noord Holland Inbouw bedrijfswagen inrichting, www.noordhollandinbouw.nl die voor materiaal gezorgd heeft. En Alco Cleaners & Coatings, www.alco-cc.com die er voor zorgde dat met hun kit alles vast en waterdicht kwam te zitten. Aan de inrichting zelf is niets gebeurd, hier was het team nog steeds tevreden over.

Ook de bus moest er aan geloven, voorzien van nieuwe aluminium velgen en opgeknapte voorspatborden kwam hij dit voorjaar weer glansrijk door de keuring.

Veel tijd gestoken in verschillende zaken, en zo af en toe is er tijd om nog iets te verbeteren of aan te passen in de loods zelf.
Deze winter is de kraan boven de wasbak in de loods zelf werkend gemaakt.
Er is het één en ander uitgezocht en opgeruimd. Dat is een lange termijn klus, omdat de prio natuurlijk op het rijdend materiaal ligt.

Op dit moment worden de laatste puntjes op de i gezet om aankomend weekend te starten in het buitenseizoen met op zondag 28 april een Eurocup wedstrijd in de Heavy Modified, te Fuchtorf.
Waar ook een run in de Modified opstelling gereden kan worden, om de aanpassingen in het overspeed circuit testen.

Daarna komt onze eigen 'thuiswedstrijd' Power Valley van 11 mei rap dichterbij en zal naast het reguliere sleutelen ook genoeg te doen zijn om de organisatie te ondersteunen.