Made's Powerweekend 2016

 

Een heel druk en apart weekend. Door vakantie en drukte in de agenda waren een aantal teamleden niet mee zodat tijdens het Made Power Weekend het Argos Oil Whispering Giant team uit drie leden bestond. Voor één klasse geen probleem, maar twee klassen rijden, met twee keer ombouwen, een wisseling in de banden, de eerste keer keer het hijsjuk gebruiken en de extra aandacht vanwege onze nieuwe sponsor en de signing op spatborden was het wel een aparte gewaarworden. Er werd tijd genomen. Rond half één was het team compleet op het wedstrijd terrein en werd de tractor voor de Modified klasse klaar gezet. Met dank aan Van der Velden BV Aluminium, www.alulaswerk.nl kon voor het eerst gebruik gemaakt worden van het hijsjuk, bevestigd aan de bus waardoor het wisselen van de motoren door de teamleden zelf gedaan kan worden.

 

Bij het prikken van de baan door Hans, werd geconstateerd dat de linkerkant van de baan boterzacht was. Aan de rechterkant rijden was ook risicovol omdat richting het midden de baan ook nog niet hard was zodat wanneer er rechts gereden werd kans was dat het ene wiel op een harder gedeelte reed dan het linkerwiel. Het advies was dan ook “pittig hoog weg en dan er vol op want anders ben je te laat” aldus Hans.

Met 100,57 meter leek het lange tijd erop dat we in de finale zaten, maar deze plek werd door bijna de laatste tractor in het rijtje met 17 cm verschil voor ons weggekaapt door onze turbine concullega. Een vijfde plek voor deze wedstrijd zorgt voor ons team nog geen verschuiving in het klassement maar we zitten een half puntje weg van het volgende treetje.


Photo: HTD-Photography - www.htd-photography.nl

Bij de bus teruggekomen kwamen veel positieve reacties op onze fraaie spatborden waar sinds dit weekend de naam van onze nieuwe sponsor Argos Oil, www.argosdirect.nl op prijkt.

Met twee Eurocup klassen op het program bleek er ruim voldoende tijd om met drie teamleden om te bouwen naar de Unlimited klasse. De Unlimited stond als laatste klasse op baan 1 in de planning. Na de proeftrek na de wedstrijdleiding geen enkel risico en verborg de baan onder het zeil om de verwachtte bui te trotseren. Gelukkig duurde dit niet lang en kon de klasse verder uitgereden worden. Hans wilde de tractor op rechts houden en kwam tot 97,89 meter tot stilstand. Hans zag hier figuurlijk de bui hangen. Gezien de kracht van de andere teams zou deze afstand waarschijnlijk niet genoeg voor een podium. De pech van de één is soms het geluk voor de ander.


Photo: HTD-Photography - www.htd-photography.nl

De andere teams konden deze afstand niet allemaal evenaren en kon het team alsnog de beker voor de tweede plek in deze klasse in ontvangst nemen. In het klassement houdt dit een derde plaats in.