De werkzaamheden vorderen

In de nieuwe loods heerst behoorlijke bedrijvigheid. Steeds weer een stukje meer naar hoe de teamleden van Argos Oil Whispering Giant zich het voor de bouw voorstelde, vaak zelfs nog beter. De trap is reeds neergezet, maar nu kunnen we ook met leuning aan de trap en reling op de eerste verdieping naar boven. Hiermee kan veilig de kantine vorm krijgen.


De muren van de lashoek en de verspaanwerkplaats zijn gemetseld en het lasgordijn hangt inmiddels ook. Verder is hard gewerkt aan een kraanbaan, waarmee de motoren gemakkelijk uit de tractor kan worden getakeld, om ruimte te maken voor de werkzaamheden, of wisselen van de motoren binnenshuis.



Ook in de oude loods heerst bedrijvigheid. Dan blijkt dat in al die jaren een ruimte behoorlijk vol gezet kan worden met onderdelen, gereedschap en materiaal voor het geval dat…., altijd makkelijk…. en je weet maar nooit….  De teamleden zijn begonnen met uitzoeken, opruimen en klaarzetten om alles op een logische volgorde mee te nemen.

Dankzij vervoer van Anema, www.anema.nl, Gekas en Boot, www.vos-gekasenboot.com en GP Groot, www.gpgroot.nl is het verhuizen in gang gezet. Hans heeft  met een vrachtwagen en een kraantje erop, mankracht met machinale kracht gecombineerd om het grote spul, zoals draaibank en freesbank in de loods een plek te geven.

Na gedane arbeid moet er onder genot van een koppie of verfrissing even kunnen worden bijgepraat, de kantine hiervoor vordert gestaag. Nog niet helemaal gereed, maar wel te gebruiken.

De loods staat

2016 is bijna ten einde. De laatste maanden heeft het Argos Oil Whispering Giant team niet stil gezeten. Wat is er veel gebeurd. In oktober gaven we al aan dat we druk bezig waren met de voorbereidingen van de te bouwen loods. En dan blijkt dat vele handen nodig zijn om het één en ander in een record tempo voor elkaar te krijgen.
Door een strakke planning heeft, voordat de loods kon geplaatst worden, Raymond Duineveld op een herfstachtige zondag de muurtjes gemetseld zodat de dag erop begonnen kon worden met de beplating van de buitenzijde loods, waarvoor dank. Ook dank aan Steef Liefting die ons de betonafwerkranden heeft kunnen leveren.


Inmiddels staat de nieuwe loods er, gebouwd door Huisman Gemert, www.huisman.nl Met behulp van RIMONT, www.rimont.nl die de deuren geplaatst heeft en ALUGOOT, www.alugoot.nl die de goten aangebracht heeft. Mede door de goede voorbereiding van het team en onze hulpkrachten stond de loods in no-time en kon het afwerken en indelen binnen beginnen.


Vele uren zijn inmiddels door de pensionada's Siem, Jan Kerssens, Jan Woudstra en Nico Liefting, gestoken in de wandisolatie, rioolafvoer en meest andere binnenklussen, op vrije dagen geholpen door Bram Liefting.
Een aantal teamleden hebben een zaterdag met behulp van een betonzaag die wij mochten gebruiken van GP Groot, www.gpgroot.nl de bestrating voor de loods aangepast.
We konden met behulp van de heftruck van Anema Trucks, www.anema.nl en hoogwerker in hogere sferen klussen uitvoeren, zoals Peter-e, die hiermee de lichtarmaturen in de nok kon aansluiten, en grote Peter de trap kon plaatsen. Aan Joost kon je o.a. het lassen van het hekwerk buiten wel overlaten, zodat het hekwerk voor het afschermen van de loods voor en bij de bouw, geleverd door Scholten Verhuur, www.scholtenverhuur.nl weer verwijderd kon worden.



De tijd kan soms meespelen en hebben onze teamleden altijd oren en ogen open en maken hier en daar een praatje. Hierdoor konden we isolatieplaten, lichtarmaturen, deuren en zelfs een trap regelen. 'ome' Kees Zuurbier kon de loods nog voorzien van een voedingskabel. Ondertussen reed teamlid Arie stad en land af voor divers materiaal om binnen het gesteld budget te blijven. Dankzij Vos/Gekas & boot www.vos-gekasenboot.com konden deze materialen allemaal vervoerd worden.

Al met al veel gebeurd en nog veel werkzaamheden te verrichten voordat bus en tractor geplaatst kunnen worden in de nieuwe loods. De diverse werkplekken worden voorzien van ramen en deuren, mede verzorgd door Ferry Gevers zodat diverse ruimtes ook voorzien zijn van daglicht.

Ondanks de drukke werkzaamheden wordt er zeker nog aan de tractor gewerkt, want Tractor Pulling Zwolle zit er aan te komen. De lagers van de achteras, beschikbaar gesteld door FACTA, www.facta.nl worden nagekeken en zo nodig vervangen. Noord Holland Inbouw, www.noordhollandinbouw.nl  heeft de remmen van onze aanhangwagen gecheckt zodat wij weer veilig op weg kunnen.

2017 zal zeker niet rustig beginnen. De eerste maanden staan in het teken van de indoorwedstrijden en de verhuizing naar de nieuwe loods.

Fijne Feestdagen

Het Argos Oil Whispering Giant team wenst u Prettige feestdagen!! En op naar seizoen 2017!!!

 


De basis ligt

Zoals al aangegeven in het laatste wedstrijdverslag op de site van Whispering Giant zullen de leden van het Argos Oil Whispering Giant team zich deze winter bezig houden met een nieuw project. Een wedstrijd rijden op een Truck en Tractorpulling evenement houdt meer in dan het rijden op en onderhouden van een tractor. Dit team heeft o.a. zes tractoren gebouwd, drie bussen aangepast, een startkar ontwikkeld, een gator verbouwd, twee aanhangers aangepast. Langzamerhand begon het team uit zijn jasje te groeien. De locatie waar we jaren met veel plezier gebruik van hebben gemaakt werd te klein om alles te huisvesten. En in 2016 is het zover. In samenwerking met sponsor Anema, www.anema.nl is het voor ons mogelijk gemaakt om in Alkmaar een eigen loods te bouwen, waar tractor én bus een plek krijgen, waar voor het onderhoud en ontwikkeling volop ruimte is en de plek iets centraler ligt als vertrekpunt naar de wedstrijden.

Afgelopen tijd heeft teamoudste Siem al vele uren, dagen en weken op de nieuwe plek voorbereidingen getroffen om nu in oktober werkelijk te starten met de bouw van de loods. Samen met hulp van teamleden en bekenden is ruimte gemaakt, gegraven, riolering aangebracht, gevlakt, zijn er stelconplaten uitgelijnd en is de fundering gelegd.
Veel dank gaat uit naar de mensen die dit mede mogelijk hebben gemaakt zoals: GP Groot, www.gpgroot.nl voor gebruik van de minigraver; Scholten verhuur, www.scholtenverhuur.nl voor het beschikbaar stellen van de afrastering; VMS Machines, www.vmsmachines.nl voor het gebruik van een Giant shovel; Pro Rent Machine verhuur, www.pro-rentverhuur.nl voor de trilplaat; Anema Trucks, www.anema.nl voor het gebruik van heftruck, divers ander materiaal en ruimte voor koppie en schaft in de kantine; Berenbroek & Buur www.berenbroekenbuur.nl voor het beschikbaar stellen van de bekisting. Daarnaast willen wij ook alle mensen bedanken die ons hebben geholpen, met name toch ook Jan Kerssens en Jan Woudstra die met inzet van spierkracht en zweet menig uurtje mee gebikkeld hebben.

De aankomende tijd, zult u regelmatig de vorderingen kunnen volgen op deze site over tractor in winterslaap en loods in aanbouw.

Truck & Tractorpulling Alphen 2016

Dat de tijd snel kan gaan blijkt ook nu weer. Zo is het 24 april met de eerste wedstrijd voor de deur en zo is het 10 september, de laatste wedstrijd bij Truck & Tractorpulling Alphen. Nog één keertje de wekker en koffie zetten (voor onderweg) en op naar de bus die ook nu weer ingeladen klaar stond voor vertrek. Deze mooie nazomer dag beloofde veel goeds, maar ook druk. We moesten flink presteren om mogelijk nog in de top drie te eindigen van het algemeen Klassement.

De baan was kogelhard. Het midden van de baan werd voor de Argos Oil Whispering Giant de startpositie. Een lekkere strakke run en een full pull zorgde voor een plek in de finale. Teamlid Patrick moest nog even op zoek naar een vervangen kledingstuk want bij het stokken op het eind van de baan kreeg hij de stok tegen zijn been. Daar was de broek niet tegen bestand waardoor het een luchtig geheel werd. Bij de finalerun was hij hierdoor in een rood Valtra gewaad gestoken, uitgeleend door het Next Sensation Team.


Photo: Stephan Görtz - pullingpics.de

In de finale kon ons team als eerste aantreden. Tijdens het wachten was besloten om de tussenbak te wisselen, om de wielsnelheid aan te passen en weer vanuit het midden te vertrekken. Achteraf gezien misschien niet de beste keuze. De start ging niet soepel, de banden hadden te veel draaisnelheid om goed grip te krijgen waardoor wij niet de afstand konden afleggen om de concurrentie te verslaan. De derde podiumplek en de bijhorende punten waren net niet genoeg om in het klassement in de top drie te belanden. Met een vierde plek in het Modified klassement kwam een eind aan het Tractorpulling seizoen 2016.

Stil zitten gaat het niet worden aankomende maanden. Zekers niet, de mannen moeten aan de bak, na in het verleden tractoren bouwen, bussen ombouwen gaat het team deze winter een nieuw project starten. Wat gaan de mannen voor nieuw project aan? Dat kunt u aankomende tijd volgen via Facebook en website.

Subcategories